středa 23. září 2015

Dýně jako polévka

Dýní je teď všude spousta. Hokkaido, máslovka, špagetová, muškátová.. Někdo ji miluje, jiný nesnáší. Většinou dýně skončí ve formě polévky, ale rozhodně se dá upravit i jinak. Američané dělávají třeba dýňový koláč či dýňový cheesecake (ten mi chutná více). No a já přidám pár tipů co z ní uvařit

No dobře, začneme tedy tou polévkou ač ji všichni asi dobře znáte :) Já ji mám moc ráda, dělávám ji se zázvorem kvůli zahřátí, doplňuji opečených chlebem (aby byla zajímavá pro dceru)

DÝŇOVÁ POLÉVKA jak ji dělám já
asi 400g dýně hokkaido (nejlépe předem upečená v troubě, ale není to nutné)
400g dýně máslové
1 větší mrkev
1 petržel
troška čerstvého či sušeného zázvoru
špetka sušeného muškátu (můžete přidat i třeba kari či koriandr..)
sůl (polévkové koření

Na dozdobení
zelená petrželka
dýňový olej (to už je jen taková zhýralost)
zakysaná smetana či kozí žervé
opečená dýňová semínka

Na trošce oleje orestujeme koření, přidáme mrkev a petržel, obojí nakrájené na menší kousky. Chvíli mícháme a restujeme v oleji. Asi po minutce přidáme dýně nakrájené na kostky. Vše zalijeme horkou vodou, přidáme sůl nebo polévkové koření, přikryjeme a necháme dusit dokud nebude všechna zelenina měkká.
Dle potřeby přilijeme ještě vodu, ochutíme, rozmixujeme ponorným mixérem a naléváme do misek
Zdobíme dýňovým olejem, semínky, zelenou petrželkou a kozím žervé

Obdobně se dá tato polévka udělat s hokkaido a červenou čočkou.





Žádné komentáře:

Okomentovat