čtvrtek 15. října 2015

Muffiny s dýní a čokoládou

V tom krásném podzimu mám pořád chuť experimentovat s dýněmi.
Jak jste si možná všimli, už se mi ji podařilo propašovat do všeho možného. Nedávno jsem dělala noky z hokkaido (klidně si je nazývejte knedlíčky, oslizlé byly akorát) zapečené s dušenou kapustou a pečenou cibulkou ve smetanovo-sýrové omáčce a sypané sýrem. Byla to dobrota, návštěva si přidala a nikdo v tom tu dýni ani nenašel.

No a tentokrát byly na řadě muffiny. Do rukou se mi dostal kilový pytel čokoládových peciček s obsahem 70% kakaa, takže to byla výzva nesežrat je hned, ale zároveň se nabízela otázka "co s nimi"? A tak jsem využila svůj oblíbený základní recept na muffiny a jen ho vylepšila o čokoládu, dýni a voňavé koření. Jako "sladivo" jsem použila javorový sirup. Přišlo mi, že se k té dýni naprosto hodí.





MUFFINY S DÝNÍ 
(na 12 kousků)

Mokré suroviny
200g jogurtu (čím tučnější, tím lepší)
1 vejce 
100g něčeho sladkého (já použila 50g javorového sirupu a 50g rapadury)
8 PL oleje (já dala oříškový a mandlový, ale stačí určitě i slunečnicový)
150g  předem uvařené nebo upečené muškátové dýně (nebo hokkaido)
trocha vanilkové esence nebo vanilkového cukru

Suché suroviny
200g špaldové mouky
2 čl kypřícího prášku bez fosfátů
asi 1 čl voňavého koření (já dávala mleté koření na čaj masala, ale hodí se klasika kombinace kardamon, zázvor, skořice, muškátu nebo jiná směs, kterou máte doma)

čokoládové pecičky nebo kousky čokolády - já dala asi 2 hrsti, tipuji tak 100g

Rozehřejte si troubu tak na 180°C, nejlépe horkovzduch.
Připravte si formičky na muffiny. Já používám silikonové. (Silikonu v kuchyni moc neholduji, ale silikonový vál a tyto formičky mám fakt ráda)
A teď klasicky smícháte mokré suroviny zvlášť, poté přidáte ty suché, nakonec vmícháte čokoládu a hezky rozdělíte do formiček. Pečeme tak 25-30 min.

Čokoláda se vám hezky roztopí a pak po vychlazení muffinů zas krásně ztuhne.
A to koření zas nádherně provoní kuchyň.
Tak dobrou chuť



Žádné komentáře:

Okomentovat