úterý 5. května 2015

Výborný koláček se švestkami a drobenkou

Mám ráda jednoduché koláčky, které jsou rychle připravené a takové, které zašpiní nejlépe jen jednu misku. Jedním z takových rychlo-koláčů je tento kefírový (možno použít i jogurt). Jeho výhodou je, že je téměř bez tuku a sladit jej můžete oblíbenými sirupy. Já si oblíbila jablečně-hruškový od Severofruktu a švestkový nebo datlový od Country life-u. Ve všech zmíněných je jen 100% ovoce, žádné chemikálie či cukry navíc

Na kulatou formu nebo zapékací menší hranatou mísu potřebujeme

200ml kefíru či jogurtu (já použila kozí kefír)
2 (nejlépe šťastná) vejce
1 PL oleje
1 a půl hrnku celozrnné mouky (můžete nahradit i špaldovou hrubou nebo pšeničnou polohrubou)
1 bezfosfátový prášek do pečiva
něco přes půl hrníčku sirupu (já dala švestkový, jelikož jsem chtěla zvýraznit chuť švestek)
ovoce (já dávala kompotované švestky)
troška másla, třtinového cukru a hrubé mouky na drobenku

1) Troubu si vyhřejeme na 170°C
2) Smícháme jogurt, vejce, sirup, olej a poté k němu přidáme mouku s práškem do pečiva
3) Do vymazané a vysypané formy nalejeme těsto
4) Poklademe ovocem, posypeme drobenkou
5) Pečeme zhruba 30-40min
6) Máme hotovo! Dobrou chuť
7) Podávat můžete s uvařeným pudinkem či jiným krémem, ovocným rozvarem nebo šlehačkou


zde foto bez drobenky a před upečením, holt tento koláček není vlastně příliš fotogenický, ale je výborný a jednoduchý



Žádné komentáře:

Okomentovat