úterý 2. června 2015

Zdravé lívanečky z jáhel s jablíčky

Vyzkoušela jsem už pár receptů na lívanečky. Ale byly buď z bílé mouky, nebo s hromadou cukru, nebo byly i zdravé, ale zoufale mi nechutnaly, nebo se rozpadaly a byly k ničemu, jen zbytečně nasákly tuk. Nebo pak jablíčkovo-kefírové, ale ty se zas hodně lepí.

No a teď přicházím s (pro mne) převratným a konečně vychytaným receptem, částečně inspirovaným z nějakého časopisu a zbytek má invence a alchymistické pokusy. A dopadlo to dobře. Lívanečky jsou nadýchané, chuťově moc dobré, nenasáklé a krásně se doplňují s jablíčky, hruškami a rozinkami či jahodovým přelivem

výhodou tohoto receptu je, že se dá udělat ve verzi bezmléčné i bezlepkové. Nezalekněte se jáhel, chutnalo to i manželovi a jáhly v tom rozhodně nenašel

ZDRAVÉ LÍVANEČKY (asi 24 malých lívanečků)

100g jáhel (pšeno)
100g jáhelných, ovesných nebo pohankových vloček, nebo kdo chcete tak klidně špaldovou mouku, ale s těmi vločkami je to nadýchanější
2 vajíčka (nejlépe od domácích slepiček)
250ml mléka dle preferencí (já dávám rostlinné)
1čl prášku do pečiva
1 PL chia semínek

Jáhly uvaříme v 200-300ml vody, přidáme 2PL medu, sladu, nebo sirupu (já dala jablečně-hruškový). Uvařené jáhly necháme vychladnout, poté je smícháme se zbylými ingrediencemi a necháme postát, aby vločky mohly krásně nabobtnat. V této fázi můžeme celou hmotu rozmixovat tyčovým mixérem aby hmota byla kompaktnější, ale dle mých zkušeností není třeba. 

Pečeme malé lívanečky na olivovém oleji nebo kokosovém tuku. Záleží jakou máte pánev, ale ta moje schramstla tuk jen první dvě várky, pak už jsem pekla bez tuku



DUŠENÁ JABLÍČKA SE SKOŘICÍ A ROZINKAMI

2 jablka
skořice
špetka sušeného zázvoru
hrst rozinek

Vše společně podusíme s trochou vody až to voní krásně karamelově, podáváme na lívanečkách.




1 komentář: