středa 18. března 2015

Sladové kuličky s vanilkou

Už dlouho jsem zas nic nepsala. Ono, nikdo to asi stejně nebude číst, zatím nejsem viditelná ve vyhledávačích, ale vlastně mi to nevadí, píšu si tak nějak do šuplíku. Ale i tak cítím povinnost něco napsat, ať mám zas pár receptů pohromadě, protože te´d často něco vymyslím a už to nezapíšu a je to někdy škoda.

V naší farmářské prodejně prodávají úžasné sladové kuličky s kokosem. Mají  dokonce více druhů. S vanilkou, se skořicí, s chilli.. Já teď moc ten kokos nemusím, ale řekla jsem si, že bych zkusila recept napodobit a vyrobit si je doma. To je obecně taková moje "nemoc". Často někde něco vyzkouším a pak analyzuji a přemýšlím jak to udělat také (ne, do makrónek už se opravdu nepouštím, to je vysoký level :))

RECEPT NA SLADOVÉ KULIČKY

1 hrnek ovesných vloček, nejlépe jemných nebo i mletých
1\2 hrnku namíchaných semínek a oříšků (já dávala vlašské, dýňové a slunečnicové)
slad (asi 1\2 hrnku, ale je to odhadem)
vanilkový lusk
špetka kardamonu

Větší semínka a oříšky namelte nebo nasekejte, menší semínka (jako sezam či slunečnice) nechejte jak jsou.
Smíchejte vločky a semínka, vydlabejte vanilkový lusk a klidně celý ho tam dejte, případně přidejte jiné koření dle vaší chuti.

No a pak postupně po lžících přidávejte slad. Já používám Dobroslad. Je dražší než klasický pšeničný či ječný slad, ale nemá takový ten chuťový ocas, je jemný a vláčný, lépe se s ním pracuje. Slad do hmoty přidáváme tak aby nebyla příliš řídká, pamatujme na to, že z něj budeme tvořit kuličky.

Hmotu dáme na půl hodinky do lednice, lépe se nám to bude tvarovat. Hmota i tak bude lepivá, proto doporučuji navlhčit si ruce.

Kuličky jsou vynikající a kombinacím se meze nekladou. Přidáte-li kokos, není třeba už tolik semínek aby to nebylo příliš tukové, dá se určitě přidat io karob nebo kakao.









Žádné komentáře:

Okomentovat