středa 18. února 2015

Hrníčkový flekatý tvarohový koláč

Když jsem ještě pracovala v jazykové škole, naše účetní mi dala jednou recept na flekatý tvarohový koláč (taky se mu říká kravičkový). Je jednoduchý na přípravu, navíc hrníčkový, šťavnatý, výborný a vydrží dlouho (pokud ho nesež... nesníte) Já ho navíc trochu upravila do "zdravější" (nikoliv úplně zdravé) verze. Často ho nosívám na cesty, nebo když je třeba pohostit víc kamarádů. No a nebo když vám zbyde třeba dost tvarohu na vytvoření této dobroty

FLEKATÝ TVAROHOVÝ KOLÁČ

Tmavé těsto
2 hrnky polohrubé mouky (já dala 1hrnek špaldové a 1hrnek celozrnné)
1 hrnek cukru (částečně nahrazeno datlovým sirupem)
1 hrnek mléka
3/4 hrnku oleje
vanilka či vanilková tresť
1 prášek do pečiva
2 vejce (nahrazené 2PL drceného lněného semínka, na chvíli namočeného v trošce vody)
2 PL kakaa (mám nepražené)

Světlé těsto
2 tvarohy
1 hrnek cukru (opět částečně nahrazeno a dávka snížena na 3/4 hrnku)
1hrnek mléka
2 vanilkové pudinky v prášku
2 vejce

 - každé těsto vypracujeme zvlášť a samozřejmě smícháme na základě základního principu "suché se suchým, mokré s  mokrým" a až poté smíchat s ostatními surovinami.
 - menší hluboký plech, dortovou formu nebo jánskou mísu si vymažeme máslem či olejem a vysypeme hrubou moukou.
 - 3\4 tmavého těsta nalijeme do formy. (Pokud jste použili místo vajíčka zmiňované lněné semínko, bude to těsto hustější, nepůjde nalévat, tak ho spíš rozetřete)
 - poté nalijete těsto světlé a navrch nacákáte zbytek tmavého těsta, což udělá takové hrbolky
 - upečete v předehřáté troubě tak na 170°C asi 30-40min




Jak vidíte, já zapomněla, že mám koláč dávat do menší formy a dala jsem ho do klasického hlubokého plechu, nevyšlo mi tím pádem na svrchní flekatou vrstvu a tak je na fotce jen dvoupatrový. No a myslím, že docela dobře by v tom chutnaly třeba kompotované půlky meruňek ještě navrch

1 komentář: