sobota 14. února 2015

Sušené chipsy z červené řepy

Jedna z mých nejoblíbenejších švagrových (však ona ví, o kom mluvím :)  mne občas zásobuje zajímavými zdravými dobrotami, které jsem třeba do té doby neznala. A tak jsem jednou měla tu možnost u ní ochutnat RAW Sušené chipsy z červené řepy. No a nebyla bych to já, kdybych se nerozhodla, že něco podobného si nevyrobím.

Na tuto zdravou obdobu zeleninových chipsů budete potřebovat

4-5 středně velkých bulv červené řepy
hrst rozinek
půl hrnku vody
asi 5-6 PL tamari sojové omáčky 
půl hrnku jablečného octa
1-2 PL sezamové pasty Tahini (dělám si vlastní, recept brzy dodám)
1PL nori vloček  (může a nemusí být - seženete v obchodech se zdravou výživou)
Sezamová semínka - mám je tam moc ráda a nenechávám se odradit ani tím, že při sušení většina opadá)

 - rozinky předem namočíme (tak na 2h) a poté rozmixujeme s tamari, tahini a octem do hladké omáčky.
 - řepu oloupeme a nakrájíme na co nejtenší plátky a tyto plátky pak smícháme s nálevem a necháme uležet alespoň 30min (já nechávám klidně i přes noc v lednici)
 - no a pak klademe na plech či do sušičky a sušíme při teplotě do 42°C což bude trvat dle výkonu sušičky, té mojí to trvá tak 12-16h. Ano, je s tím práce, ale je to závislostní dobrota.


Hezky zabalené v celofánových sáčcích jsme je před vánoci rozdávala kamarádkám a myslím, že chutnaly

Žádné komentáře:

Okomentovat