středa 25. února 2015

Jednoduchá maková buchta bez oleje

K vánocům jsem dostala novou formu na koláč, ze které mám moc radost. Málokdy se mi někdo trefí do vkusu a toho, co bych potřebovala, ale nová hlubší koláčová forma je opravdu super.
V troubě se mi dělá svíčková (neříkala jsem já náhodou, že nic takového nemíním dělat?:) ) a já mám v plánu jet se zítra podívat do jedné lesní školky a ráda bych přinesla nějakou svačinku pro děti. Zároveň nerada zapínám troubu jen kvůli jednomu jídlu, a tak jsem se rozhodla narychlo udělat alespoň nějakou zdravou buchtu.

A tak myju nádobí, peču bramborové placičky ke svíčkové a míchám buchtovou improvizaci. A jelikož poslední dobou zas propadám máku (i kvůli jeho obsahu vápníku), je jasné, že v buchtě mák chybět nebude.

V podstatě jde vycházet ze základních receptů na jakékoliv lité buchtové koláče, já ty základní mám už tak nějak v hlavě. Včera mi z té hlavy ale nějak vypadl olej, takže je bez něj, ale tuk tam máme zdravý makový.

CO BUDEME POTŘEBOVAT

asi 200g nejlépe čerstvě mletého máku (ale ráda mám i část celého, hezky křupe)
500ml kefíru nebo mléka (já použila 300ml makového mléka a 1 tvaroh)
2 vejce
asi 200-250g celozrnné pšeničné mouky smíchané s 2 kopcovatými čl prášku do pečiva
asi 100g jemných či rozmixovaných ovesných vloček
2 kopcovité lžíce kakaa či karobu
pár kapek citrónového oleje (dodá tomu šmrnc)
2 PL medu a 3 PL třtinového cukru (obecně je to kolem 70-100g něčeho sladkého)
hrst rozinek
hrst brusinek

Mokré s mokrým, suché se suchým, toť oblíbené základní pravidlo, nicméně, když už máte prášek v mouce, je to asi jedno, smíchejte vše dohromady, jen mouku přisypávejte postupně dle hustoty. Hustota na buchtu je taková jako hustší těsto na lívance.

Formu jsem vymazala máslem a koláč pekla při 170°C asi 40min



Buchta po upečení není extra nadýchaná (říkejme jí zdravá :) ale myslím, že moc dobrá. No a vylepšit jde samozřejmě klasicky tím, že ji potřeme džemem a čokoládou, ale na to jsem už večer neměla sílu.

P.S. buchta moc chutnala nejen dospělákům, ale i malé děti z ní byly nadšené, byly si párkrát přidat a snědly všechno



Žádné komentáře:

Okomentovat